Jenguk Kampung

10:59:00 AM 0 Comments A+ a-

Weken baru ni balik kampung. Plan awal nak bertolak cam biaser la pas balik keje. Jumaat malam sabtu. Tapi sebab husband penat sangat & tambah pulak ngan benda2 sampingan lain. So tak jadi. Dah bagitau pun famili tak jadi balik. Tup-tup sok pagi lepas sesi pujuk-memujuk jadi plak balik. Bangun siap-siap, goreng nugget ngan potong buah buat bekal makan lam kete nanti. Pukul 10 kitorang gerak.

Sampai Batu Caves, jem la pulak. Alahaiiiii tensen betoi. Dah agak pun mesti jem sebab exsiden. Tapi bile sampai tempat kejadian tinggal kaca je atas jalan. Geram tol la. Kalau nak setel pun pegi la tepi. Kan dah nyusahkan orang lain.

Kitorang sampai Kelantan dah maghrib. Terus singgah umah MIL. Tido umah die dulu la. Besok baru balik umah my famili lak.

Besoknye pas lunch kat umah my mum, MIL ajak pegi Wakaf Baru umah tok. Amik buah. Syok gak masuk dusun nih. Tapi asek duk telompat-lompat sebab takut ade pacat.

Sesi memetik buah dokong. Manissssss

Lebat. Boleh petik ngan tangan jek. Takyah susah-susah ngade nak panjat

Rambutan dah tak banyak. Dah nak habis musim katenye

Tau tak ni buah ape? Buah salak la ni. Lebat btol buah die

Balik kampung kali ni memang rase tak cukup mase. Maklum la dah ade 2 rumah. Kalau dulu balik umah kite jek. Sekarang dah kene gilir-gilir. Kejap umah sane, kejap sini. Kalau takat balik 2 malam tu, memang berlari la jawabnye. Tapi syok gak ade 2 rumah ni. Langsung tak yah masak. ehehehe... lunch my ma masak, dinner plak umah MIL (^_^)