Penangan Tupperware

9:19:00 AM 2 Comments A+ a-

Assalamualaikum wbt :-)

Semenjak jadi ahli Tupperware (dari bulan 6 lepas kawin kalau tak silap) ni, perasaan rajin nak buat bekal bawak pegi office ni makin mengancam. hehe. walaupun ini baru kedua saya bawak bekal ke office :-)

Malam semalam masak lauk banyak tapi nasi tak cukup. Kesian husband. Tak cukup makan dia semalam. Time kite masak nasi banyak takde pulak dia nak menambah, alih-alih semalam mintak tambah. Saya suruh je amik nasi saya, konon saya nak makan sikit je sebab dah kenyang. hehe. Takpe berkorban untuk husband.

Pagi tadi bangun awal sikit sebab nak hangatkan lauk. Bukan lauk special pun. Masak sardin, sayur campur dengan ayam goreng je. Tapi sayang pulak kalau membazir. So hari ni dapat la saya merasmikan bekas tupperware ni. Cumil je letak lauk dalam ni. Yang tak berapa sedap pun jadi berselera. Alasan! ahahahaha

So hari ini memang jimat. Pagi makan roti cicah ngan sardin. Lunch pulak beli nasi ngan sambal belacan kat cafe bawah, makan dengan bekal dari umah. Tapi semalam memang murah sangat-sangat rezeki saya. Dah siap lunch, ade meeting. Makan pau ngan kuih pulak. Pastu ada officemate belanja cendul pulut. Fuhhhh... sedap! sejuk-sejuk dalam econ pun still sanggup hirup cendul.

Ya ALLAH murahkanlah selalu rezeki saya dan juga kawan-kawan saya :-)

Ini la bekas tupperware yang dah berjasa semalam. Kalau ada sape-sape nak beli barang tupperware, contact saya yea. promote!

Luvnotes: Sebab dah kenyang jadi malas nak masak malamnye. Husband wat burger 2 bijik tuk dia, saya makan rojak yang officemate bagi petang tadi

2 kawan cakap

Write kawan cakap
papadam
AUTHOR
October 22, 2010 at 7:47 PM delete

sedapnya bw bekal......

Reply
avatar
Reyha
AUTHOR
October 25, 2010 at 12:20 PM delete

bile sy nak rase hasil dr selera4u nehhhhh

Reply
avatar