Tembikai oh Tembikai

11:05:00 AM 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum

Dah 2 minggu peti ais kat rumah tak pernah lagi takde buah kaler merah ni. Hari-hari mesti nak makan. Balik kerja tak sempat duduk terus potong wat makan depan tv.

Last week saya beli sebijik terus. Biasa duk angkut suku je sebab takut nanti kalau dah lama dalam peti ais tak segar pulak. Tapi sebab dah malas nak ulang alik hari-hari ke kedai tu, so beli sebiji terus. Tembikai ni saiz dia sedang-sedang je tapi sekali timbang dah 9 hengget lebih. Terkejut gak. Dah nak makan sangat amik gak la. Balik potong. Nasib baik la isi dia memang merah betul. Manis! Rangup pulak tu. Memang tak menyesal. Sebijik bertahan 4 hari je. En. asben tak makan sangat. Saya la yang memang pulun betul-betul. Tambah pulak malam-malam tak lalu nak makan nasi. Saya layan Tembikai je la