Ayam Goreng Halia My Ma

3:55:00 PM 0 Comments A+ a-

Pukul 10 bertolak ke Shah Alam sebab nak gi amik adik en. asben. Dari Shah Alam dalam pukul 11 terus ke Lowyat. Jem woo...Pukul 1 baru sampai. Parking kat bawah Sg. Wang Plaza.

Kat Lowyat macam biasa la orang penuh. Banyak betul duit dorang ni kan. Pusing-pusing tengok-tengok notebook mana yang dia berkenan. Last-last dia amik mini notebook aser one kalau tak silap. Dah siap kitorang berpecah. Adik-adik en. asben balik ngan member dia. Kitorang balik Damansara.

Sampai rumah pukul 5. Solat asar. Pastu tetibe en. asben cakap nak terus pegi Cheras. Lagipun kang kalau malam susah pulak nak cari jalan. Saya bukannya tau jalan nak gi Cheras dari Damansara. Kalau dari KL saya expert la. Kitorang main redah je. Follow signboard Cheras. Bila dah nampak signboard Alam Damai saya dah cam jalan. Sampai umah abah pukul 6 lebih kurang.

Menu malam ma yang sediakan. Saya tolong-tolong je. Ma masak tomyan campur, ayam goreng halia, telur dadar, budu ngan durian, ulan buah kerdas. Kenal tak buah kerdas tu ape? Ni dia.....

Ni gambar saya google. Mintak izin yea tuan empunya

Saya beli kat Chowkit petang tadi. satu ikat 2hengget, 4 ketul.

Ulam ni memang my peberet la. Kalau petai dia bau kuat sangat sampai sakit tekak. Yang ni bau jugak tapi kalau gosok gigi dah tak rasa ape. Cicah dengan budu + durian. Fuhhhh sodappp!!! Kalau ada sambal ikan dengan buah mangga muda lagi la terangkat.

Dah abih makan, lepak-lepak dulu. Layan budak gemok nih


Pukul 10 mata dah mengantuk. Perut dah kenyang ape lagi, ngantuk la. Balik dari Cheras lagi la saya tak tau jalan. Main redah je. Pukul 11 akhirnya sampai jugka rumah.

Besok ma abah cakap nak datang rumah. Nak kena wat operasi la besok pagi-pagi. Hehe