Hari Pertama Malam Pertama

10:57:00 AM 0 Comments A+ a-

19 Januari 2011, Rabu

Habis kerja pukul 5 tak berlari nak touch kad kat pintu macam biasa. Hari ni kena balik lewat sebab malam ni nak naik bas pukul 9. Tumpang rumah kawan. Kalau nak balik KD takut tak sempat pulak. Kenanya jem tak ke haru. Kawan tu pulak cakap dia pukul 7 baru sampai rumah. So saya pun lepak la kat ofis dulu. Buat kerja sikit lagi. Pukul 5.30 semua orang dah nak balik. Yang mana duduk area Batu Caves lagi la nak balik cepat sebab takut jem. Besok kan Thaipusam.

5.30 bergerak ke Kampung Baru. Alahai 5 minit pun dah boleh sampai. Tapi sebab kawan tu tak sampai lagi, saya pun pusing la jauh sikit. Nak habiskan masa. Pukul 6 dah tercongok tepi rumah dia. Tunggu dalam kereta je la. Datang pulak polis meronda dengan motor. 2x dia pusing-pusing tepi kereta. Pastu dia berhenti. Tanya saya buat apa kat situ. Saya jawab je la. Rasa tak selesa duk kat situ, saya ubah, park kereta jauh sikit. Eh sekali datang lagi. Tanya lagi. Ni yang rase nak jawab dengan tapak kasut ni. Tadi dah tanya, tak paham-paham lagi ke. Nampak macam muka pecah rumah ke saya ni. Hadoiiii....

Call En. Asben. Cakap nak gi makan dulu since baru pukul 6.30. Saya makan kat kedai nasi kerabu kat Kampung Baru. Sayu je rasa makan sorang-sorang. Kalau zaman dating dulu, selalu makan kat situ. Tapi tak kisah la. Asal ada tempat saya nak lepak kejap. Dah nak habis makan, kawan tu msg bagitau dah nak sampai rumah. Siap bayar semua, gerak ke rumah dia. Tumpang solat, tukar baju kat rumah dia. Pukul 8.15 dah turun sebab takut nanti jem nak masuk parking Hentian Putra.

Sampai depan The Mall, lengang je. Tak ramai pun orang balik kampung. Parking pun berlambak. Lepak la kat dalam hentian tu. Bas patut pukul 9, tukar ke 9.30 pulak sebab tak ramai orang. Saya naik Bas Mutiara 2 tingkat. Dapat seat single kat bawah. Bas baru. Dah siap ada seat belt pun. Naik bas, call En. Asben tuk hantar report pastu call abah bagitau suruh ambik besok pagi. Then terus tidur. Sampai Merapuh, jumpa dengan bestfren. Kalau bukan sebab dia, takkanya saya turun. Naik bas sambung tidur. Sedar-sedar dah nak sampai KB.

Bas Mutiara dia akan lalu jalan rumah, so mintak driver drop kat tepi jalan. Abah memang dah tunggu. Sampai pukul 5.30 pagi. Abah datang dengan motor. Teringat zaman-zaman belajar dulu. Selalu abah datang ambikde ngan motor. Bila la dapat naik motor dengan abah lagi. Huhu

Sampai rumah, solat Subuh pastu sambung tidur...