Jus Strawberi Terbaik Dari Ladang

9:28:00 AM 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum ;-)

Malam tadi dinner masak ayam pedas je. En. asben sorang je pun yang makan. Saya makan biskut.

Tengok peti ais semalam, buah stoberi yang kitorang petik hari tu ade lagi. Elok pun lagi. Yang beli dah siap pack kejap je dah rosak. Yang petik sendiri ni masih elok. Keras lagi. Tetibe tekak rasa nak minum jus stoberi pulak. Padahal baru je makan cicah dengan susu pekat manis.

Saya try la buat jus. Lagipun dah dua malam asyik minum jus tembikai campur susu. Malam tadi try stoberi campur susu pulak. Wehhhhh memang terbaik ler!! Sodap sangat! Saya blend stoberi sikit je untuk satu tumbler tupperware. Masuk buah dalam 6-7 bijik. Buah dia besar-besar. Pastu campur susu pekat dengan air gula sikit. Blend. Saya blend tak bagi hancur sangat. Ada lagi la cebisan-cebisan kecil stoberi. Masuk dalam bekas. Taruk ais ketuk sikit.

Fuhhhhh sedap sangat! Kalah Nestle Bliss tauuu... Sambil minum, gigit cebisan-cebisan stoberi yang tak hancur tu. Nikmatnyaaa... Tapi soliiiii... gambar sik ada yaaa. hehe. Tak sompat nak bergambar eh.

Ingat pagi ni konon nak buat bekal. Tapi bangun pun dah lewat. Hujan. Tu yang liat sangat nak bangun. So pagi ni, macam biasa lah, nasi lemak lagi la yang ku hadap.....