Sayang Suami Tinggal-tinggalkan

9:17:00 AM 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum

Penat! Banyak benda dah tertangguh nak cerita kat sini. Sekarang dah macam kena buat maraton pulak. Ambik nafas dulu..... ok start!

4 hari 4 malam En. Asben telah ditinggalkan seorang diri kat rumah. hehe. Memang la berat hari nak berjauhan tapi ni dikira salah satu training sebab lepas ni akan ditinggalkan lebih lama. So get ready yea En. Asben ;p

4 malam tidur tanpa suami disisi betul-betul terasa. Padahal 26 tahun sebelum ni tidur peluk teddy bear je. Tapi ni baru 7 bulan tidur berteman tetiba kena tidur peluk teddy bear balik, dah rasa tak syok. Tidur pun tak lena. Mandi sah-sah la tak basah kalau dah spesis malas mandi. Haha. Tapi makan sangat berselera tambah-tambah air tangan ma.

Bila berjauhan ni memang seyes baru terasa rindu. Bila kita makan sedap-sedap, mula la duk pikir, apa la yang suami makan. Bila tanya makan ape, jawapan yang sama jugak dia bagi. Megi dengan beger. Nasib baik stok megi kat rumah memang berlambak. Tapi berjauhan ni ada jugak baiknya. Dari malas memasak, boleh pulak dia buat resepi sendiri. Masak nasi taruk sayur campur, siap goreng ayam kicap lagi. Yang tak tahan tu susun timun wat hiasan lagi.


Balik kampung secara solo ada juga kelebihan dia. Terutama bagi yang kawin dengan orang 1 negeri 1 daerah. Macam kami ni jarak rumah famili tak sampai pun 10km. Tapi tiap kali balik tetap berebut. Yang jadi mangsa. Si Isteri la. Terpaksa mengalah. Kang derhaka pulak. Hehe. Kena bergilir. Kejap rumah sini tapi lama di rumah sana. Ahahaa. Sungguh tak adil tauuu... So bila dah balik sorang ni, memang dapat duduk rumah famili puas-puas. Dapat la bermanja dengan ma abah. Lepas ni dah tak tau bila dapat merasa lagi ke tak.

Kita rehat kejap.... Next entry mau cerita aktiviti di kampung selama 4 hari :-)