Kisah Kelahiran Nur Safiyyah Arissa

12:37:00 PM 0 Comments A+ a-

Episod 2 : Masuk Wad HUSM

16.6.2011 - 8am

HAPPY 1ST ANNIVERSARY!!!!!!

Menyambut ulang tahun perkahwinan yang pertama di klinik O&G HUSM dengan ditemani Along. huhu. Sedih la jugak. Tapi takpe sebab ada hadiah istimewa bakal menjelma ^_^

Pukul 8am saya dah sampai HUSM untuk ambil nombor giliran. Nasib baik Along kerja situ so dapat la nombor awal sikit.

Pergi Klinik O&G untuk checkup. Prosedur checkup macam biasa. Test urine dengan berat. Last timbang berat 61kg. Masuk jumpa doktor. Baring untuk check perut. Kedudukan baby masih tak berubah dan doktor cakap kemungkinan untuk kedudukan baby beralih mungkin tak ada sebab ruang dalam perut dah penuh. Tambah pulak due saya cuma lagi 3 hari. Sebab nak confirmkan lagi, dia scan. Kedudukan baby melintang dan dalam keadaan telangkup. Lepas bincang, doktor plan untuk operate pada 19.6.2011. Saya tak boleh nak bersalin normal sebab akan membahayakan baby. Kalau saya force juga untuk bersalin normal, kemungkinan kaki atau tali pusat dulu yang akan keluar. Lagipun saya ada diabetis (GDM), so memang tak boleh lebih dari due date. Saya redha je. Mana-mana pun tak kisah asal selamat.

Sebab dia cakap nak monitor, so saya kena admit wad 3 hari sebelum tarikh operation. Bermakna petang tu jugak la.Alahaiii... bab nak masuk wad ni yang saya gerun sikit. Terus cuak. Risau kena cucuk jarum kat tangan. Maklum la orang tak pernah kena tahan wad.

Sambung jap lagi deh... Penat la taip ^_^