First Solid Food

10:18:00 AM 2 Comments A+ a-

Nyum nyummmm yummy...!


Sabtu, 10.12.11 - genap 174 hari. Pertama kali Arissa merasa makan bubur. hehe. Sori la Arissa. Mommy dah tak sabar nak tunggu awak cukup 6 bulan. Lagipun awak nampak berminat sangat dengan makanan ;-p

Alhamdulillah, Arissa makan dengan sangat berselera. Syok betul suap dia.

Mommy bagi Arissa rasa bubur kosong dulu. Hari kedua mommy tambah kurma 2 biji. Masak sekali dengan nasi sampai lembut. Sejukkan kejap pastu blend. 1/2 mangkuk habis dia makan. Itu pun mommy terpaksa stop sebab Arissa asyik nganga bila nampak sudu. Tak tau bila dia nak kenyang :-)


Semalam dengan hari ni mommy bekalkan Arissa bubur + kurma. Kurma mommy letak dalam 5 biji. Rasa manis-manis buah. Ibu cakap dia suap Arissa 1x je sebab awal lagi. Dia tak tau Arissa kalau dengan mommy makan dah 2x sehari. hehe

2 kawan cakap

Write kawan cakap
miss hidayat
AUTHOR
December 15, 2011 at 9:12 AM delete

sedapnye tgk arissa makan..aina dlu 2 mgu sebelum cukup 6 bulan da bagi makan...hehehhe..semangat dah dia leni..geram tgk..;)

Nt buat la nasi + carrot / brokoli..sedap jgk carrot tu manis..;)

Reply
avatar
Reyha
AUTHOR
December 16, 2011 at 8:02 AM delete

supo anok burung doh.suko la suap dia.hahaha.2 la nok try gok ni.bagi 1 menu 3 hari. test 1-1 ok ke dok nga dio

Reply
avatar