Bubur Ikan Merah

11:13:00 AM 4 Comments A+ a-

Ahad, 4 Mac 2012

First time nak try bagi Arissa rasa ikan. Malam sebelumnya ke pasar malam. Beli la ikan merah 2 keping, ikan tenggi 2 keping. Total RM20. Hoho. Mahalnya makanan mu wahai anak. Mommy ngan Papa ngan ikan kembung je. Hikhik

Tak reti sebenarnya ni. Sebab tak pernah beli pun ikan merah. Siap tanya lagi ngan budak yang jual tu mana satu ikan merah. Padahal dah depan mata. Adehhh kantoi!

Sup Ikan Merah
Bawang putih
Halia
Air
Ikan

Rebus semua sekali gus. Tujuannya konon nak bagi hilang hanyir ikan.


Pastu bila dah masak. Masukkan isi ikan dalam bubur nasi. Tapi Mommy buat big mistake. Mommy masukkan sekali air rebusan ikan ni. So bubur nasi jadi hanyir.

Arissa makan tak dan 2 suap dah nak muntah. Rugi.... rugiii...

Besoknya Mommy masak bubur pastu letak isi ikan dengan sayur sawi. Baru dia makan.

Lagi seketul ikan mommy grill wat cicah air asam. Sedap! Bukan bagi Arissa yea.. Hehe

4 kawan cakap

Write kawan cakap
Rose
AUTHOR
March 13, 2012 at 11:27 AM delete

mmg sedap buat sup ikan ni :)

Reply
avatar
Reyha
AUTHOR
March 13, 2012 at 4:05 PM delete

tp nape sy buat jadi hanyir ekk

Reply
avatar
AIN NAZRI
AUTHOR
March 14, 2012 at 12:36 PM delete

ikan tu masa basuh, basuh letak laa limau ke atau asam jawa... kalau MIL ain, dia basuh ngan tepung gandum + asam jawa.. pastu bilas.. baru masak sop

Reply
avatar
Reyha
AUTHOR
March 16, 2012 at 8:05 AM delete

dah ain. da wat mcm2. sy fail la klu ikan ni. beli ikan segar. basuh punya lama smpai lembik ikan.

Reply
avatar