Mata Kanan Pulak!

12:20:00 PM 3 Comments A+ a-

Semalam masa sampai kat taska, terus pengasuh dia cakap
"Akakkk... nak bagitau ni. Mata Arissa ada luka sikit. Jatuh. Saya dah cakap jangan lari tapi dia tak dengar"
Terus muka Mommy berubah. Hishhh..! Kita hantar sebab suruh jaga. Kita bayar bukan mintak tolong free. Mommy tengok mata Arissa. Hujung belah kanan ada kesan luka.



Mommy tanya la Arissa jatuh kat mana? Dia nangis tak? Berdarah tak? Semua dia cakap tak. Biar betul. Takkan luka macam terkena bucu dia tak nangis. I know my daughter la. Tinggi suara sikit pun dah nangis.

Hmmm...Mommy nak cakap apa lagi kan. Benda dah jadi. Cuma Mommy minta dia perhatikanlah time budak-budak main. Jangan biarkan je.

Otw balik dalam kereta. Mommy tanya Arissa sakit tak? Dia tunjuk kat mata sambil cakap dengan nada suara sedih manja-manja "Atitt nyehhh"
Huhu!
Dia memang gitu. Kalau kita tanya sakit ke tak mesti nada suara terus berubah. Kesiannya la kan.Dah la hari Isnin baru ni bawah mata kiri dia lebam. Bila tanya cakap kena gigit nyamuk. Bapak punya nyamuk tu!

Papa sampai rumah terus Mommy mengadu. Belek la muka anak dara dia. Pastu cakap "Bilo Arissa nok buleh kecek ni. Buleh Arissa oyak ko Papa gapo Ibu wat ko Arissa".

Hehe! Tau pun concern. Sebelum ni kalau Mommy ngadu apa-apa pasal taska, mesti dia cakap Mommy nak cari gaduh ngan taska. Eh plissss ehhhh! Bab anak NO kompromi OK!

3 kawan cakap

Write kawan cakap
Ina Haireina
AUTHOR
March 21, 2013 at 1:43 PM delete

kesiannye.. sakit tu..

apa bs ni.. mane le tegur gi tu je budak2.. huhuhuu..

Reply
avatar
Wazilia
AUTHOR
March 21, 2013 at 2:35 PM delete

luka camtu xkan la xde darah...ape la dorang ni..careless!!

Reply
avatar
Reyha
AUTHOR
March 25, 2013 at 9:41 AM delete

ina : tu la. tp xpe hari jumaat last week sy dah luahkan ape yang duk pendam. hehe. puas hati

wazilia : 2 laaa... dia ckp bs yg handle budak baya arissa 2 blurr. dah tau blur watpe amik

Reply
avatar